1lucu yang terdiri dari kumpulan humor dari berbagai kalangan, bangsa, dan gambar lucu. Tertawa itu sehat.

18.12.17

Benda Yang Tidak Mencair Di Tangan


Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri Jelita. Sejak lahir lagi puteri ini terkena kutukan. Apa saja benda yang dipegang oleh puteri akan mencair. Oleh karenanya, tidak ada seorang lelaki yang mau berdekatan dengan puteri tersebut karena takut, kalau tersentug maka mereka akan mencair. Pikiran raja pun susah karena putrinya tidak menikah. Sesuai dengan nasihat dari perdana menteri, maka raja pun membawa puteri bertemu dengan orang sakti untuk berobat.
Mengikuti kata orang sakti tersebut, puteri akan bebas dari kutukannya jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak mencair. Tapi orang sakti itu sendiri pun tidak tahu apakah benda tersebut. Atas usulan perdana menteri, Raja mengumumkan pertandingan ke seluruh penjuru negeri bahwa siapa saja lelaki yang dapat membawa sesuatu yang jika disentuh puterinya tidak mencair, maka lelaki itu akan menikah dengan puterinya.
Maka pada hari setelah pengumuman dikumandangkan, berduyun-duyun lelaki dari seluruh penjuru negeri datang membawa benda masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung. Muncullah lelaki yang pertama...
Raja: Hai kamu...Apa benda yang kamu bawa?
Lelaki#1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling keras dalam dunia. Pada masa depan, logam ini menjadi batang golf, baterai dan kapal terbang.
Raja : Ok, biar puteriku memegang benda itu.
Lelaki ke-1 : Silakan.
Maka puteri pun memegang logam Titanium. Lalu logamnya menjadi cair. Kecewa lah lelaki tadi, Raja dan puteri.
Lalu lelaki ke-2 pun maju ke hadapan Raja.
Raja: Hai kamu! Apa yang kamu bawa?
Lelaki ke-2: Hamba membawa batu berlian. Zat ini lah yang paling keras di dunia. Pada masa depan, zat ini bukan saja menjadi perhiasan malah digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasar lautan.
Raja : Kalau begitu, biar puteriku mencobanya.
Lelaki ke-2 : Silakan...
Maka puteri itu pun memegang berlian tersebut. Lalu berlian pun mencair.

Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencoba, tapi malangnya semua benda yang dipegang oleh puteri tetap cair. Kemudian muncullah lelaki yang terakhir. Dia datang tanpa membawa apa-apa pun!
Raja: Hei Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang tanpa bawa apa-apa?
Lelaki: Hamba ada membawa benda tuanku. Tapi benda hamba ada dalam kantong hamba ini.
Raja : Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu. Biar puteri hamba coba memegangnya. Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri hendak memegangnya, masukkan tangan dalam kantong hamba ini.
Raja : Hmmmm...Kalau begitu, baiklah!
Maka terpaksalah puteri itu memasukkan tangan dalam kantong lelaki tadi. Puteri kebingungan sebab puteri tak tau apa yang ada dalam kantong lelaki tadi.
Kemudian puteri terpegang sesuatu. Mukanya merah menahan malu. Lelaki itu hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteri berlalu dari situ kerana malu. Raja heran dan bertanya pada puterinya.
Raja : Ananda apakah dapat memegang sesuatu?
Puteri : Dapat.
Raja : Apakah Benda itu mencair?
Puteri: Tidak.
Raja: Baiklah, dengan ini Saya memberikan titah lelaki ini menjadi menantu Saya!
Lelaki: Hehehehehehehehehehehe .
Tapi ... Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa? Dan kenapa benda itu tidak cair? Apakah yang kamu rasa puteri itu telah Pegang? Apa yang terlintas dalam kepalamu haaaaa?
Hehehehehehehehehe ..

BENDA ITU IALAH COKLAT MM, CAIR DI MULUT, TIDAK DI TANGAN!
Hayoooo....mikirnya apa barusan...???!!!

Yang keren ikutan ngelike

Search

Popular Posts

Total Pengunjung

Sanggahan

Hanya buat lucu-lucuan. Tanpa ada maksud menyinggung pihak mana pun. Jika anda merasa ada artikel yang tidak pantas, silakan email ke standarni@gmail.com, akan segera ditindaklanjuti.